Cita prèvia

Quan vàreu venir al món em preocupava, després de la vostra salut i per damunt de tota la resta, si en sabria prou d’educar-vos; si els valors que procuraria transmetre-us serien els més apropiats en els temps en què us tocaria viure. Em feia por ésser massa ingenu, mantenir posicions desfasades, del tot inútils en un món en què de la utilitat n’hem fet bondat (i veritat). Temia equivocar-me, inculcar-vos uns ideals que ni jo mateix he sabut defensar sempre com ha calgut. I tanta o més por em feia traspassar-vos tot allò que no m’agrada de mi mateix i que de manera imperceptible aniríeu absorbint fins a formar part indissoluble de vosaltres mateixos. Els pares no només eduquem en allò que volem, o si ho voleu llegir en positiu, eduquem molt més del que creiem, però ho fem d’una manera somorta, que passa de generació en generació, amb petites esmenes i correccions que de vegades són del tot insuficients. Encara avui, que ja passeu de la vintena però convivim prou estones, em demano si ho faig bé, i em fa mal reconèixer-me en els vostres dubtes i les vostres angoixes, i em sap greu no haver estat capaç de cloure’ls.

Potser tot això no són més que remors de plugims passats, ara que fa dies que no plou. O potser és fruit d’aquest anunci, que m’ofèn i em revolta, que tergiversa els valors i juga amb el llenguatge, i que fa del criteri propi allò que convé tenir, només, de tant en tant, no fos cas que esdevinguéssim individus fets i drets (i si veus que et falla, pots trucar el Servei de Cita Prèvia)

BS

Deixa un comentari

