A la consulta

Hi ha qui diu que les persones, a mida que ens fem grans, tornem a ser com nens petits, que perdem la vergonya i ens entossudim a preguntar i a parlar del que no toca. Aquest matí, mentre entregava el comprovant per recollir els resultats d’una analítica, m’he distret a llegir els cartells que hi havia penjats a les parets. En un d’aquests cartells, just darrere el taulell on m’estaven atenent, amb lletres ben grosses, s’hi anunciaven Serveis de fisioteràpia i, afegia, andulació. Encuriosit, he preguntat a la noia que m’acaba d’agafar el paper:

–Perdona la curiositat, ¿què és l’andulació?
–¿L’andulació?
–Sí, això que diu en aquest cartell– li he dit, assenyalant-lo.
–Ah, sí, l’andulació… ho fa el fisioterapeuta. És… és això de la camilla, que t’estires i… buenu, t’hi posen… és com una mena de…
–Una mena de… ¿corrents? –que li dic jo.
Buenu, no ben bé, són com… t’estiren i… depèn on tinguis mal… estirat a la camilla… et fan un…
–Un… ¿massatge?
–Sí, però diferent.
–Uns… ¿estiraments, potser?
–Ai, és que ara no em surt… però ho fa el fisio… això sí que ho sé. Ai, ara em sap greu.. Si vol, allà a dins –indicant una porta, a l’altra extrem de la consulta– li explicaran com ho fan. És que jo només informo…
–No, no t’amoïnis –li he dit jo, per treure-la del compromís–, només era curiositat. Com que ho he vist escrit i no coneixia la paraula, m’ha fet gràcia saber què volia dir.
–Sí, esclar. Si vol passar cap a la saleta, ara de seguida el cridarem.

Ja anava cap a la saleta quan he pogut escoltar el seu company, un noi més jove, apostat al bell mig del taulell d’informació, davant la porta d’entrada, suposadament per fer front a la primera línia d’atenció al client:

–Ei, ¿és la camilla, que et fa els massatges? Quina passada!
–No, home –li ha respost la noia– la camilla no fa massatges, te’ls fa el fisio.
–Ah, ja m’estranyava…

I he pensat que hi ha una franja d’edat, força indeterminada, però sempre després de la infantesa, en què tant li fa, el que et pengin al davant o al darrere. I que n’hi ha una altra, insegura, que ve abans i es torna a repetir després, en què necessites saber què diu el que t’envolta. Per curiositat… i per no caminar fent tentines!

Deixa un comentari

